Per tancar la temporada al Palau de les Arts, hom ha triat Tancredi de Rossini, una òpera molt bonica i amb el final tràgic.
La direcció artística estava de la mà de Roberto Abbado, tot i que sols es va valdre de la seva esquerra, doncs la dreta la tenia inmovilizada. Així i tot, va ser molt interessant, donant-li un caràcter nítid i elegant amb una molt bona presència d’una orquestra molt professional, igual que el Cor de la Generalitat.
La part escènica, corresponent a Emilio Salgi, consistia en un escenari molt elegant amb decorats molt vistosos de tall neoclàssic amb els que juga per crear íntims duos o àmplies escenes, obrint i tancant els espais.
Les veus fantàstiques de Daniella Barcellona, com “Tancredi», i Jessica Prat, com “Amenaide”, mostraren el seu saber ser i per què, des de 1999, Barcellona és la mezzosoprano de referència quan parlem de Rossini.
Les altres veus feren un gran paper, descant la del xinés Yijie Shi, com “Argirio”, potent i resolutiu en els recitatius i menys resolutiu en els aguts. “Orbazzano” va estar molt ben representat per la veu de Pietro Spagnoli amb un resultat més que excel·lent. Les veus de Martina Belli , com”Isaura”, i Rita Marqué,s com a “Roggiero”, completen, amb una veu femenina, un paper masculi.
Com altres sessions, aquesta del dia 29 va estar dedicada a Alberto Zedda, qui fóra primer director artístic del Cenre de Perfeccionament Plácido Domingo i que ens va deixar el passat més de març a la ciutat de Pesaro.