ALTRES EXPRESSIONS MUSICALS. Una Tetralogia d’expressions amb música i paraules 

1
45

ALTRES EXPRESSIONS MUSICALS

Una Tetralogia d’expressions amb música i paraules – (4a. Entrega)

Desaparegut l’espai sonor, 

s’extingeix la música que l’omplia.

Extingida la música,

desapareix tot l’espai que l’albergava.

No tenen massa raó de ser per separat.

Són molt, molt poca cosa,

L’un sense l’altra.

Ernest Llorens Climent.

Amb el raonament i la interpretació de l’anterior reflexió d’Ernest Llorens Climent, la qual forma part d’un interessant article publicat en el diari «Las Provincias» el dia 21 d’abril de 2005i que encapçala l’últim capítol dedicat a “ALTRES EXPRESSIONS MUSICALS”, i per descomptat, contant amb la col·laboració de la intel·ligència que atresoren tots vostès per a percebre, adaptar i expressar en un sentit autèntic, imaginari i fins i tot contradictori les diverses sentències o frases fetes incloses en el treball, a continuació en reviurem unes quantescomparant-les amb distintes situacions que trobem quotidianament, les quals, si més no expressen “metes” musicals, si que ens serveixen per:

– Arribar a l’èxit convertint cada pas en una meta i cada meta en un pas. (Subratlla que l’èxit s’aconsegueix fraccionant el camí en xicotetes metes i convertint cada meta en una base per a continuar avançant, veient-lo tot com un conjunt de xicotets passos).

(Ai daquell que no pense així).

Així mateix els convide a trobar altres contextos a més de l’exposat per modificar-los o afegir-los al meu bloc Música, Festa i Parèmia, tant en l’anterior com en les següents frases fetes. (Apartat de comentaris).

– Amb art i engany, es viu mig any, amb engany i art, es viu l’altra meitat. (Per tirar endavant, la gent fa ús tant de l’habilitat (l’art) com de l’astúcia (l’engany), és a dir irònicament recórrer a l’engany en lloc de l’honestedat, i com es converteix en un full de ruta per sobreviure).

– Aprendre la lliçó. (A partir de l’experiència viscuda, prendre consciència per evitar repetir erros o situacions viscudes).

– Cobra bona fama i posat a dormir. Cobra la dolenta i posat a morir. (Expressa com la reputació (siga bona o roïna) té un gran impacte en la vida d’una persona. En la primera part de la frase se li reconeix les qualitats positives i el respecte. En canvi, la segona és condemnatòria, ja que recuperar la bona imatge és quasi impossible atès que només esrecorden els defectes i els errors comesos).

– De gustos molt es parlarà i poques vegades s’estarà d’acord. (Cada persona té opinions diferents i amb aquesta diversitat d’opinions, costa molt arribar a un consens).

– Del treball surt el fruit. (Subratlla que fent una tasca amb interès i dedicació, s’aconsegueixen els èxits i els beneficis buscats).

– El plagi és necessari, el progrés l’implica. (Frase controvertida que la podem interpretar com les noves idees evolucionen a partir d’altres existents, encara què, cal anar amb compte per no confondre la inspiració amb l’apropiació indeguda).

– El saber anima, la cultura aproxima. (Aquesta combinació -saber i cultura- ens permet compartir els nostres coneixements i experiències per crear afinitats més intenses i profundes).

– Els crítics són com els borinots, volen saber, però no poden (Tot i que examinen una obra parlant d’ella doctament, aquesta metàfora accentua la manca de coneixements i d’habilitat per comprendre-la). 

Borinot: Home de poca formalitat i que vol fer creure que ho sap tot.

– Faristol?, fa de la seva boca això que vol. (Parla del qui vol controlar un discurs, servint-se de les paraules sense restriccions i manipulant-les a la seua conveniència).Metafòricament el faristol sosté el discurs que es vol transmetre.

– Fer la gramola. (Col·loquialment, parlar sense parar, no deixant a altres que participen de la conversa).

– Fer mans i mànegues. (Actuar amb astúcia i imaginació per aconseguir o superar un obstacle o un problema).

– La saviesa es la clau de la llibertat. (La saviesa ens allibera de la contradicció i de la ignorància, ja que amb ella prenem decisions equilibrades que ens duen cap a la llibertat).

– Mai no diguis que és impossible, diguis que no ho he fet encara. (Ens convida a veure amb optimisme les oportunitats que es presenten per a creure en elles i per tant superar-les).

– Paraules de cortesia, sonen bé i no obliguen. (Recorda que si bé es important mantindre relacions harmonioses, també poden dur una capa superficial que no implica cap compromís).

– Parèixer professionals!. (Reflecteix la idoneïtat? de les aparences, on la imatge és tan important com les capacitats que realment tenen).

– Per la ignorància ens equivoquem i per les equivocacions aprenem. (O veure les equivocacions no com un fracàs, sinó com a part d’un camí necessari per aconseguirl’èxit).

– Qui diu que ja sap massa, té el cap de carabassa. (Recorda que una actitud senzilla, positiva i oberta és el vertader signe d’intel·ligència i el bon camí cap l’aprenentatgefront a una postura arrogant i superba del qui creu que ja ho sap tot, -representada per la carabassa-)

– Ser una barra de repetició. (Irònicament, descriu a una persona que repeteix constantment la mateixa “cançó” o fa sempre les mateixes coses, fins al punt de resultar fastigosa i pesada).

– Si vols ser Papaficat-ho en la testa. (Ens recorda que els grans objectius o metes requereixen una mentalitat forta i un compromís constant).

Abans de finalitzar i amb els següents versos de Vicent Andrés Estellés (Incís 1), vull retre-li un especial i sentit homenatge en el seu aniversari de naixement.

El poeta no baixa al poble

el poeta és poble ell mateix,

el poeta és el mateix poble.

Ai daquell que no pense així(1)

Igualment i a través dels quatre treballs d’aquesta tetralogia dedicats a les Expressions amb música i paraules, he volgut convidar-los a gaudir d’una singular i rica experiència “sensitiva”, si ho he aconseguit, ben vingut siga, en cas contrari, ningú més que jo passaré la pena.

(1).- Vers inclòs en els moviments dedicats a “ALTRES EXPRESSIONS MUSICALS”.

Salut i Música

Vicent Agulló Pérez – Membre del CAEHA i de la UMDA

1 COMENTARIO

DEJA UNA RESPUESTA

Por favor ingrese su comentario!
Por favor ingrese su nombre aquí